Keer terug naar de lijst

Nieuws

Tweede editie van de milieuvriendelijke Kerstmarkt van SPIE in België

Image: 
Short Descrption: 
Brussel, 23 november 2017 – Op 2 december as., van 14u tot 17u, organiseert SPIE Belgium voor haar medewerkers de tweede editie van haar milieuvriendelijke Kerstmarkt. SPIEmedewerkers zullen bij deze gelegenheid niet enkel door Looops opgewaardeerd speelgoed kunnen kopen, maar ook met hun kinderen kunnen deelnemen aan creatieve workshops. Dit initiatief, dat veel bijval oogstte in 2016, illustreert perfect een belangrijke waarde van de Groep SPIE, namelijk de waarde om van elke medewerker een geëngageerde partner te maken.

Op 10 december 2016 organiseerde SPIE Belgium haar allereerste milieuvriendelijke Kerstmarkt in samenwerking met Looops, een jonge Brusselse vereniging die de strijd aangaat tegen de verspilling en de overproductie van speelgoed door gebruikte stukken speelgoed een tweede leven te geven. Om en bij de 80 SPIE-medewerkers bezochten vorig jaar de Kerstmarkt en dankzij hun vrijgevigheid werden vorig jaar 40 stukken speelgoed geschonken aan de vzw Maison d’Enfants Reine Marie-Henriette in Brussel.

Ook voor de organisatie van deze tweede editie van de milieuvriendelijke Kerstmarkt op de site van SPIE in Anderlecht slaan SPIE Belgium en Looops de handen in elkaar. SPIE-medewerkers zullen er tegen een zachte prijs hun Sinterklaas- en Kerstaankopen kunnen doen terwijl ze tezelfdertijd een gebaar van vrijgevigheid doen. Voor elk stuk speelgoed dat door een SPIE-medewerker op de Kerstmarkt zal worden aangekocht, zal SPIE Belgium één stuk speelgoed aan een minderbedeeld kind schenken. SPIE Belgium werkt dit jaar opnieuw samen met haar partner voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO),Time4Society, voor de keuze van de vzw waaraan het speelgoed zal worden geschonken.

Op het programma in de namiddag: verscheidene creatieve workshops om kinderen te leren recycleren en materialen en voorwerpen te leren hergebruiken.
Johan Dekempe, algemeen directeur van SPIE Belgium, is fier op dit initiatief: “In 2015 besloten we om de traditionele eindejaarsgeschenken aan onze klanten om te zetten in werkdagen om zo samen te werken aan projecten van algemeen nut. Daartoe gingen we een samenwerking aan met Time4Society, een non-profitorganisatie gespecialiseerd in het organiseren van maatschappelijk verantwoorde “team building” initiatieven. Vorig jaar gingen we nog een stapje verder in de samenwerking met Time4Society en voegden daar een partenariaat met Looops aan toe om minderbedeelde kinderen in de bijzondere tijd van het jaar die Kerstmis is, een hart onder de riem te steken. Tijdens het jaar organiseren we verschillende acties om minderbedeelden te helpen, maar deze Kerstactie heeft een speciaal plaatsje in ons hart veroverd: enerzijds omdat het om kinderen gaat, en anderzijds omdat we onze medewerkers in een ander daglicht zien.”

Bovenaan pagina